вівторок, 10 листопада 2015 р.

Інтегрований урок у 2 класі . Математика і природознавство



Інтегрований урок у 2 класі

Математика і природознавство
Тема. Усне і письмове додавання та віднімання двоцифрових чисел                        (закріплення). Розв’язування складених задач. Рослини і тварини навесні
Мета: вдосконалювати вміння усно і письмово додавати та віднімати двоцифрові числа; вправляти у розв’язанні складених задач; розвивати вміння складати умову задачі за коротким записом, пояснювати їх розв’язання; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї.
Обладнання: емблеми, опорні схеми, малюнки птахів і квітів, будиночки з геометричних фігур, малюнок весняного дерева і сонця, картки.
Хід уроку:
I. Організаційна частина
Всі сідаймо тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко в лад відповідати.
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо!
    Прочитайте девіз нашого уроку:
Міркуємо швидко!
Відповідаємо точно!
Рахуємо правильно!
Пишемо гарно!
II. Повідомлення теми і мети уроку
− Сьогодні ми будемо повторювати додавання і віднімання двоцифрових чисел, а також вправлятися у розв’язанні задач. Урок наш незвичайний. Клас поділено на команди. Кожна команда має свого капітана. В кінці уроку ми визначимо, яка команда була найактивнішою і найдружнішою.
III. Повторення раніше вивченого
1. Вступна бесіда
− Про яке свято ми говорили на уроці природознавства? (Свято Стрітення)
− Що це за свято? (На Стрітення зиму проводжають, а весну зустрічають)
− Коли воно відбулося? (15 лютого)
− І хоч зима ще не відступила, та… (Вчитель читає вірш)
Весна в усі шпаринки рветься,
Зчорніли клаптики снігів,
Веселе сонечко сміється,
І вийшла річка з берегів.
− Наш урок присвячується приходу весни. Якщо ви добре попрацюєте, покажете гарні знання, а урок пройде цікаво, наше весняне дерево зацвіте, а сонечко посміхнеться.
2. Робота в групах. Гра «Відгадай слово»
− А зараз кожна команда здобуде свою назву, а яку саме, ви дізнаєтесь, коли дані числа розташуєте у порядку зростання. (Діти викладають числа на картках від найменшого до найбільшого)
Б
е
р
е
з
е
н
ь
19
23
39
41
53
64
78
99

К
в
і
т
е
н
ь
15
21
34
68
72
81
94

Т
р
а
в
е
н
ь
11
31
56
75
82
95
99

− Зачитайте свій ряд чисел. (Кожна група зачитує)
− Переверніть числа на зворотну сторону і прочитайте назву своєї команди.
( На зворотній стороні надруковані букви)
3. Каліграфічна хвилинка
Для кожної групи на дошці написане число: 23,45,68. Представник команди розповідає про число за планом:
1) одноцифрове чи двоцифрове;
2) кількість десятків і одиниць;
3) «сусіди» числа;
4) парне чи непарне.
4. Усний рахунок без переходу через розряд
78-50
33-30
45-12
3+45
48+30
28-8
20+5
25+20
− Навесні з’являються квіти на галявинах, а діти люблять плести з них віночки. Давайте і ми сплетемо «віночки» з виразів. Яка команда зробить це швидше? (Учні знаходять значення «кругових» виразів, надрукованих на квіточках, і викладають їх по колу віночком.)
   Команда, яка першою викладе «віночок», називає ланцюжок  виразів.
− Але дітям потрібно знати, як квіти можна рвати. Які зривати квіти правильно? (Не вириваючи з коренем)
Вчитель читає вірш:
Прошу всіх запам’ятати:
З корінням квіточки не рвати!
Стане дуже сумно в світи,
Якщо зникнуть наші квіти.
5. Повторення додавання і віднімання з переходом через розряд
− Але є весняні квіти, які зривати ні в якому разі не можна. Знайдіть значення виразів і розшифруйте їхні назви. (Учні записують вирази у зошит і обчислюють їх значення. Кожен вираз позначено буквою. Діти вписують цю букву в картку під відповіддю.)
П
і
д
с
н
і
ж
н
и
к
6
17
28
61
52
17
36
52
83
40

К 35+5=40                   Ж 28+8=36            С 52+9=61             Д 36-8=28                   
П 14-8=6                      і 25-8=17               И 90-7=83              Н 45+7=52
С
о
н
т
р
а
в
а
5
45
19
47
40
18
90
18

В 84+6=90                   А 26-8=18              Т 38+9=47             
Н 28-9=19                   О 52-7=45               С 12-7=5
К
о
н
в
а
л
і
я
27
43
36
42
81
86
65
3

О 19+24=43                 В 51-9=42                 Л 92-8=86             Я 12-9=3         
К 36-9=27                     Н 43-7=36                  А 74+7=81             і 27+38=65
− Назвіть ці квіти. ( Підсніжник, сон-трава, конвалія).
− Завдяки своїй красі ці квіти користуються величезним попитом у мешканців міст. Сотні тисяч квіток рвуться на продаж. Це призводить до сумних наслідків – у багатьох місцевостях вони зникають.
Невже в майбутньому у світи
Не будуть квітнуть дивні квіти?
Ми всі господарі природи,
Тож збережемо її вроду!
6. Фізкультхвилинка
Ось іде до нас весна,
Все навколо ожива.
Підсніжники прокидаються,
Проліски посміхаються.
Повіяв сильний-сильний вітер,
Нахилив додолу квіти.
Квіти нахиляються,
У росі вмиваються.
Сонечко встало,
Квіточки підняло.
Гаєм літають бджоли,
Все цвіте довкола.
Пташки до нас прилетіли.
А діти тихенько за парти сіли.
7. Повторення письмового додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд.
− Весна вступає в свої права. Скоро розтануть сніги, побіжать струмочки, а у нас «струмочки» виразів. Розв’язавши їх, ми дізнаємось, які птахи прилетять до нас із теплих країв.
Для кожної команди на дошці написані по два вирази для обчислення. Учні записують їх у зошиті і обчислюють. На дошці відповіді прикріплені до малюнків птахів. Діти на дошці записують відповіді, пояснюють розв’язання, а вчитель розповідає про птаха.
47           43          38            72         67          61
+                       +                        +           
29           29          56           53         17           38
76           14          94           19         84           23
76 – Жайворнок – зимує в Африці. Прилітає в лютому-березні.
14 – Ластіва прилітає наприкінці квітня. Полюєна комах в польоті. Зимує в Африці.
94 – Зозуля прилітає в кінці квітня. Корисна тим, що поїдає багато волохатої гусені, яку інші птахи уникають.
19- Шпак прилітає раніше всіх, коли на полях ще лежить сніг. За день з’їдає до 200 комах.
84 – Соловей відомий свої чудовим співом. Прилітає, коли на деревах уже з’являються листочки.
23 – Лелека повертається з Африки на початку березня. Поїдає великих комах, жаб, змій, а іноді і гризунів.
− Люди здавна шанували птахів, тому що вони приносили велику користь.
7. Розв’язування задач    
− Кожна команда отримала короткий запис задачі. Вам потрібно придумати умову задачі про птахів і розв’язати їх.
1)   I дн. – 38 шп.                             ?              2) I дн. – 22 шп. 
      IIдн. - ?, на 17 шп. менше                          II дн. – стільки ж
                                                                       III дн. - ?, на 5 шп. менше
3) I дн. – 38 шп.
    II дн. - ?, на 8 шп. більше
   III дн. - ?, на 10 шп. більше, ніж 
Кожна команда по черзі пояснює розв’язання своїх задач.
Задача 1.
Першого дня прилетіло 38 шпаків. Другого дня прилетіло на 17 шпаків менше, ніж першого. Скільки шпаків прилетіло за два дні?
Задача 2.
Першого дня прилетіло 22 шпаки. Другого дня – стільки ж. Третього дня прилетіло на 5 шпаків більше, ніж першого і другого дня разом. Скільки шпаків прилетіло третього дня?
Задача 3.
Першого дня прилетіло 38 шпаків. Другого – на 8 шпаків більше, ніж першого. А третього дня прилетіло на 5 шпаків більше, ніж першого. Скільки шпаків прилетіло третього дня?
8. Робота з геометричним матеріалом
− Щоб привабити шпаків у свій садок, люди майструють і розвішують  для них будиночки – шпаківні. Ось і у нас на уроці є пташиний будиночок. Завдання: порахувати кількість квадратів, прямокутників, трикутників і кругів і ньому.
                                                                                          Квадратів - 2

                                                                                             Прямокутників - 5
                                                                                             Трикутників – 3
                                                                                              Кругів – 1

Перемогла команда, яка швидко і правильно порахувала фігури.
III. Підсумок уроку
Вчитель оцінює роботу команд і визначає переможця.
− Чи сподобався вам урок? Чим? (Відповіді дітей)
− А зараз кожен учень, кому сподобався урок, підійде до нашого весняного дерева і прикріпить квіточку. Чи розцвіте наше дерево? (Учні підходять і приклеюють квіточку)
− Наше дерево розцвіло, а сонечко зраділо і посміхнулося. (Вчитель домальовує усмішку сонечку.)
− Значить скоро весна вступить в свої права.
Весна вашій праці радіє,
Сум природи-матінки розвіє,
Напоїть теплом сади й поля,
Буде прекрасною наша земля!



















































Немає коментарів:

Дописати коментар