Зробіть робоче місце зручним. На робочому місці нічого не
повинно відволікати дитини від виконання завдань. Часто буває, що діти вимушені
робити уроки на кухні, де є зручний стіл і нормальне освітлення. Саме тому
зробіть робочий куточок в кімнаті дитини, де буде досить місця для того, щоб
розкласти декілька книг, поставити ручки і олівці, щоб легко можна було
дотягнутися до полиці, де стоять підручники і словники.
Необхідно також
приділяти увагу тому, щоб у дитини завжди було досить паперу, зошитів і
письмового приладдя. Але турботу про це треба покласти на дитину, це дає йому
можливість відчути себе самостійним і відповідальним.
Вимикайте телевізор. Візьміть за правило не включати
телевізор, якщо на даний момент час робити домашнє завдання. Телевізор, так би
мовити, затягує. Сів дивитися, і часу ні на що інше більше не залишилося. У
разі, якщо там показують дійсно щось цікаве, то це завжди можна записати на
відео.
Що робити з радіо і музикою? Доведено, що деякі види музичних
творів (виключаючи важкий рок) сприяють засвоєнню матеріалу, тому постежте,
якщо улюблена радіостанція не заважає, а навпаки сприяє виконанню домашнього
завдання, значить, не потрібно забороняти дитині, слухати радіо під час
виконання домашніх завдань.
Регулярність - ключовий чинник. Непогано було б, якщо ваші обіди і вечері (чи хоч би вечері) відбувалися в
одно і теж час. Щоб у дитини був чіткий орієнтир, що він робить усі уроки до
вечері або, навпаки, починає робити уроки після вечері. В якості заохочення за
кожен виконаний блок домашнього завдання можна придумати яке-небудь заохочення.
Наочна організація. Купите або зробіть самі великий календар, куди можна робити позначки про
важливі учбові події, про те, скільки часу залишилося до кінця чверті, семестру.
Це служитиме наочним нагадуванням дитині і не створить помилкового враження, що
ще багато часу і є можливість підготуватися до підсумкових контрольних робіт.
Вчіть дитину вчитися. Пояснюйте їй, що механічне виконання домашніх завдань не забезпечує хороших
знань. Підкажіть, що необхідно знати дитині, щоб виконувати завдання
максимально ефективно:
- робити
позначки при читанні глав і параграфів;
- навчитися скорочувати матеріал до головних думок;
- навчитися користуватися таблицями і схемами;
- навчитися передавати своїми словами, прочитане в тексті;
- навчіть його робити картки, по яких можна швидко повторити важливі дати, формули, слова і так далі;
- також дитина повинна навчитися записувати за учителем не слово в слово, а тільки важливі думки і факти. Ви можете потренувати дитину це робити, влаштувавши міні -лекцію.
- навчитися скорочувати матеріал до головних думок;
- навчитися користуватися таблицями і схемами;
- навчитися передавати своїми словами, прочитане в тексті;
- навчіть його робити картки, по яких можна швидко повторити важливі дати, формули, слова і так далі;
- також дитина повинна навчитися записувати за учителем не слово в слово, а тільки важливі думки і факти. Ви можете потренувати дитину це робити, влаштувавши міні -лекцію.
Вчіть дитину не хвилюватися перед
контрольними роботами. Головне, що повинна запам'ятати дитина, це те, що вночі, перед контрольною
необхідно добре виспатися, а не посилено готуватися. На контрольній краще мати
при собі запасну ручку, олівець і папір. Пояснюйте, якщо дитина хвилюється, то
щоб позбавитися від хвилювання, необхідно зробити декілька глибоких і повільних
вдихи-видихів, і паніка пройде.
Під час виконання домашнього
завдання, стежте за станом дитини. Якщо дитина втомилася, розсерджена або засмучена, тому що завдання занадто довге
і складне, і це вже не вперше, можливо, варто втрутитися і дати дитині
невеликий тайм-аут, припинивши домашню роботу на сьогодні. Я думаю, що пояснити
учителеві невиконання домашнього завдання буде не так вже складно.
Чи повинні батьки допомагати дитині з домашніми завданнями? У різних випадках по-різному.
Батьки можуть допомогти дитині натренувати правильне написання слів, диктуючи
тексти і слова, пояснити складне математичне завдання. Якщо завдання не складне
і дитина в змозі його зробити і чомусь навчитися з цього процесу, краще не
втручатися, а запропонувати свою допомогу при перевірці. Також прохання дитини
допомогти треба приймати з радістю, і не бурчати. Не забувайте також робити
позитивні коментарі, коли перевіряєте або робите з дитиною домашні завдання. У
дитини не повинно бути почуття страху, що при виконанні домашніх завдань його
лаятимуть.
Стежте за процесом. Цікавтеся справами дитини в
школі, але не влаштовуйте йому допитів з пристрастю. Підійдуть питання типу :
«Як пройшла контрольна з математики»?, «Як у тебе справи в школі? Потрібна моя
допомога»? і тому подібне. Звертайте увагу на оцінки дитини, а також на записи
учителя. Усе це може служити сигналом, як у дитини йдуть справи по тому або
іншому предмету. Ви також можете у будь-який момент підійти і поговорити з
учителем. Звертайте увагу на висловлювання типу «я не хочу йти до школи», що
показує наступне: ваша дитина не справляється з предметом через ряд різних
причин, потрібна ваша допомога.
Немає коментарів:
Дописати коментар