пʼятниця, 23 вересня 2016 р.

Пам'ятка для батьків першокласників

Памятка для батьків
першокласників
Дитина дошкільного віку сприймає лише ігрове навчання, у якому активну участь беруть і батьки. Навчання має бути систематичним: краще 10-15 хвилин щодня, ніж 1 -2 години у вихідні дні. Необхідно враховувати принцип «від простого до складного», тобто не можна відразу навчити дитину всього, що знає та вміє дорослий, кожний новий елемент додається поступово, коли попередні знання й уміння вже засвоєно. Не забувайте оцінювати успіхи, а в разі невдач схвалюйте дії дитини словами: «Якби ти зробив так (показати, пояснити), то було б ще краще». Заняття та ігри з дитиною слід проводити в невимушеній обстановці, наприклад по дорозі в дитячий садок {«Що змінилося?»). Пам'ятайте! Діти емоційно чутливі, тому якщо ви не бажаєте гратися або погано почуваєтеся, краще ' відкладіть заняття. З поганим настроєм не грайтеся з дитиною, оскільки користі це не принесе. Ігрове спілкування має бути цікавим для малюка і для вас. У цьому випадку створюється позитивна атмосфера для засвоєння нового й подальшого розвитку малюка
*        З початку навчального року привчіть дитину про­кидатися раніше, щоби збирання до школи не пере­творювалось у щоденні хвилювання. Уранці будіть малюка спокійно, лагідно, з усмішкою на обличчі.  Не підганяйте. Розраховувати час — ваш обов'язок; якщо ви цю проблему не розв'язали — провини дитини немає.
*        Обов'язково привчіть малюка зранку снідати. Це важливо, аби запобігти хворобам шлунка.  Давайте   дитині    в    школу   бутерброд,   фрукти; там вона перебуває тривалий час, витрачає багато сил й енергії.
*        Привчіть збирати портфель напередодні увечері. Перевірте, чи не забуто чогось важливого. Запи­тайте дитину, чи не передавав учитель прохань або розпоряджень батькам. Через деякий час вона при­вчиться сумлінніше ставитися до своїх обов'язків І стане більш зібраною.
*        Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успі­хів, скажіть кілька лагідних слів (без застережень на кшталт «Дивись, поводься гарно!», «Щоб не було поганих оцінок» тощо). У дитини попереду— важка праця.
*        Зустрічаючи малюка зі школи, забудьте фразу «Що ти сьогодні отримав?». Краще запитайте: «Що ново­го ти сьогодні дізнався?» Дайте дитині можливість розслабитися (згадайте, як особисто вам буває важко після напруженого дня). Коли вона збуджена і хоче з вами чимсь поділитися, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте свого школярика.  Обідній час — зручний момент для невимушеної розмови. Школяр може розповісти про свій ро­бочий день І в такий спосіб звільнитися від психо­логічного напруження. Якщо дитина замкнулася в собі, щось її турбує, не вимагайте пояснень, хай заспокоїться. Потім вона сама все розкаже.  Зауваження вчителя вислуховуйте особисто, уника­ючи присутності дитини. Не поспішайте влаштову­вати сварку. Говоріть із малюком спокійно.
*      Не варто навантажувати першокласника по­зашкільною діяльністю від самого початку на­вчального року. Спорт і заняття в гуртках, звісно, корисні для загального розвитку, але спочатку переконайтеся, що в дитини вистачить на це сил і часу. Початок навчального року — період стресу, і перевантаження можуть тільки зашкодити.
*      Протягом дня знайдіть (намагайтеся знайти) час для спілкування з дитиною. Для вас особливо ма­ють бути важливими справи вашого першокласни­ка, його радощі й невдачі.
*      Важливо, щоб у сім'ї панувала єдина тактика спіл­кування дорослих із дитиною. Усі непорозумін­ня щодо виховання вирішуйте без неї. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем, психологом. Не завадить почитати літературу для батьків. Там ви знайдете чимало корисного.
*      Завжди будьте уважними до стану здоров'я вашого малюка. Головний біль, погане самопочуття — найчастіше це об'єктивні показники втоми, перевантаження.
*      Батькам необхідне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко минає, його місце заступає втома. Допоможіть дитині зберегти нормальний ритм і не піддавайтеся спокусі зробити їй маленьке послаблення. Часті нарікання на малюка чи порівняння з іншими можуть розвинути в нього комплекс неповноцінності. Навпаки, навіть коли в дитини щось не виходить, треба похвалити її, дати малюкові невеличкий перепочинок і знову повернутися до виконання завдань.
*      У жодному разі на ваші взаємини із сином чи донь­кою не повинна впливати успішність. Гарні довірчі стосунки й усвідомлення того, що дитина завжди може розраховувати на вашу підтримку, допоможуть їй налаштуватися на успіх від самого початку нового навчального року.
*      Дитина має відчувати, що ви завжди її любите, завжди їй допоможете й підтримаєте.


Немає коментарів:

Дописати коментар